بلیط اتوبوس - بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس (2024)

تهیه بلیط اتوبوس و استفاده از آن اتوبوس یکی از ارزان ترین و سریع ترین راه های سفر به هر نقطه از کشور بوده و سالهاست در سفرهای گوناگون مسافران و گردشگران را همراهی می نماید.

  • در پی یک بلیط اتوبوس برای گشت و گذار در گوشه و کنار کشورمان هستید؟
  • میخواهید دلیل محبوبیت اتوبوس را بدانید؟
  • به دنبال بهترین راه های خرید بلیط اتوبوس هستید؟
  • پاسخ سوال های شما همینجاست!

ارزان بودن بلیط اتوبوس نسبت به هواپیما و کوتاه بودن مسیر های جاده ای نسبت به مسیر های ریلی باعث محبوبیت بالای این وسیله حمل و نقل عمومی بین مسافران شده و روزانه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران برای سفر، اقدام به تهیه بلیط اتوبوس می کنند.

بلیط اتوبوس - بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس (1)

بلیط اتوبوس

خرید بلیط اینترنتی اتوبوس

اگر برای خرید بلیط اینترنتی اتوبوس به دنبال یک سایت معتبر هستید، سایت معتبر تیک بان گزینه ای مناسب برای شماست. پس از انتخاب اتوبوس برای رسیدن به مقصد، به منظور خرید بلیط اینترنتی اتوبوس از سایت تیک بان باید 4 مرحله را طی کنید:

  1. انتخاب مبدا و مقصد

در اولین مرحله تهیه بلیط اینترنتی اتوبوس باید مشخص کنید که قصد سفر به کدام شهر یا کشور را دارید؟

  1. انتخاب شرکت مسافربری و ترمینال

بعد از انتخاب شهر مقصد باید ببینید کدام ترمینال و شرکت مسافربری برای آن شهر اتوبوس ارائه می کند.

  1. انتخاب نوع اتوبوس

در قدم بعدی با توجه به مسیر سفر و مدت زمانی که باید در راه باشید و شرایط مختص به خود و همراهانتان، نوع اتوبوس را انتخاب کنید. برای مثال همواره در سفرهای طولانی مدت، اتوبوس های VIP را پیشنهاد می شود.

  1. انتخاب صندلی

اگر جایگاه صندلی در اتوبوس برای شما مهم است، باید در روند خرید بلیط اتوبوس این مورد را هم مشخص کنید. بانوان می توانند درخواست کنند که صندلی کناری آنها حتما به یک خانم فروخته شود.

  1. پرداخت هزینه

بعد از انجام مراحل بالا تنها کافیست هزینه بلیط اتوبوس را با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت کنید تا خرید شما نهایی شده و سفری بصرفه و راحت را تجربه کنید.

خرید بلیط اتوبوس به روش حضوری و با مراجعه به ترمینال ها و شرکت های مسافربری امکان پذیر است اما با گسترس و پیشرفت تکنولوژی امروزه اکثر مسافران برای خرید بلیط اتوبوس بصورت اینترنتی اقدام می کنند، ولی چرا؟ خرید بلیط آنلاین اتوبوس دارای مزایای زیر است:

  • امکان مقایسه قیمت بلیط های اتوبوس و خرید بلیط با قیمت مناسب
  • امکان خرید بلیط اتوبوس قبل از تاریخ سفر بدون مراجعه حضوری
  • امکان انتخاب صندلی در خرید آنلاین بلیط اتوبوس
  • امکان پرداخت سریع با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب
  • صرفه جویی در وقت و انرژی

برای خرید بلیط اتوبوس از سایت تیک بان، وارد صفحه اصلی سایت شده و در سربرگ اتوبوس، مبدا و مقصد و تاریخ سفرتان را وارد کرده و با کلیک روی "جستجو" لیست کاملی از اتوبوس های متناسب با درخواستتان را مشاهده و بلیط اتوبوس موردنظرتان را به راحتی و در کمترین زمان خریداری نمائید.در صورتی که در روند خرید اینترنتی بلیط اتوبوس دچار مشکل شدید، آن را با مشاورین و پشتیبان های ما به صورت شبانه روزی در میان بگذارید.

رزرو بلیط اتوبوس

با رزرو بلیط اتوبوس چند روز قبل از تاریخ سفرتان، خیال خود را از بابت بلیط آسوده کنید. شما می توانید با وارد کردن مبدا و مقصد و تاریخ سفرتان در سایت تیک بان نسبت به رزرو بلیط اتوبوس خود اقدام کنید تا در روز سفر دیگر درگیر پیدا کردن بلیط موردنظرتان نباشید.همچنین با استفاده از این روش می توانید از تخفیفات ویژه موجود در سایت نیز به منظور صرفه جویی در هزینه ها بهرمند شوید.

فروش بلیط اتوبوس

با گسترش سیستم حمل و نقل جاده ای کشور تعداد شرکت های مسافربری همواره رو به افزایش است و در حال حاضر حدود 30 تعاونی مسافربری در حال خدمت رسانی و فروش بلیط اتوبوس به مسافران و گردشگران در مسیرهای مختلف خارجی و داخلی می باشند. برخی از مهم ترین این تعاونی ها، سیر و سفر، ایران پیما، تک سفر، آریا سفر، گیتی پیما، پیک صبا رویال سفر و نور نام دارند. برای تهیه بلیط اتوبوس از هر یک از این نمایندگی ها می توانید به صورت حضوری به ترمینال های موجود در شهر خود مراجعه کنید. علاوه بر این، وب سایت های بسیاری در رابطه با فروش بلیط اتوبوس این تعاونی ها به روش آنلاین فعالیت می کنند.

قیمت بلیط اتوبوس

قیمت بلیط اتوبوس توسط سازمان حمل و نقل تعیین شده و معمولا در طول هر سال یک بار تغییر می کند. ثباتی که در قیمت بلیط این وسیله حمل و نقل محبوب وجود دارد همواره مورد توجه مسافران و جزو مهمترین عامل محبوبیت آن می باشد.

در این قیمت گذاری دو عامل تاثیر گذار است:

  • مسافت مبدا تا مقصد

طبیعی ست که قیمت بلیط اتوبوس در مسیر تهران-گرمسار نسبت به بلیط اتوبوسی که از تهران به مشهد می رود، گران تر باشد.

  • نوع وکیفیت اتوبوس

عامل دوم در تعیین قیمت بلیط اتوبوس، کیفیت و امکانات اتوبوس است.

قوانین خرید آنلاین بلیط اتوبوس

با وجود مزیت های زیاد خرید بلیط اتوبوس به روش اینترنتی، اگر در هنگام خرید به قوانین مربوط به آن توجه نکنید دچار دردسر خواهید شد. اکنون شما را با این قوانین آشنا خواهیم کرد:

  • مسافران گرامی باید دقت کنند که بلیط خود را حتما از یک سایتمعتبر و امن تهیه کنند. برای این منظور، سعی کنید بیشتر از سایت های شناخته شده و درگاه های امن پرداخت اینترنتی و تا حد ممکن در هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود از صفحه کلید مجازی استفاده کنید.
  • در صورتی که در روند خرید اینترنتی، تکمیل مراحل خرید بیش از 10 دقیقه طول بکشد، صدور بلیط کنسل شده و انجام نخواهد شد.
  • طبق قوانین سازمان حمل و نقل ریلی جاده ای، امکان فروش بلیط صندلی های دو ردیف اول برای بانوان وجود ندارد.
  • در هنگام خرید آنلاین بلیط اتوبوس باید به مشخصات بلیط از جمله مبدا، مقصد و زمان حرکت توجه کنید.
  • در طی خرید بلیط آنلاین اتوبوس، مشخصات فردی و ایمیل خود را بطور صحیح وارد کنید.
  • بعد از خرید بلیط اینترنتی اتوبوس می بایست حداقل 30 دقیقه قبل از حرکت به تعاونی مربوطه مراجعه و اقدام به دریافت نسخه چاپی بلیط خود کنید.

مزایای سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس مزیت های خودش را دارد و مطمئنا این وسیله حمل و نقل آنقدر خوب هست که امروزه تعداد قابل توجهی از مسافران روزانه از آن برای رسیدن به مقصدشان استفاده می کنند. برخی از مزایای اتوبوس را با شما در میان می گذاریم:

  • مناسب برای تمام گروه های سنی

راحتی و امنیت اتوبوس در حدی هست که امکان سفر برای تمام افراد با هر سنی ، از خردسال گرفته تا سالمندان را فراهم می کند.

  • صرفه جویی در هزینه ها

بلیط ارزان اتوبوس یکی از مهمترین مزیت های اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه دیگر است. قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با هواپیما بطور قابل توجهی ارزان بوده و شما در سفر با اتوبوس تنها هزینه سوخت را پرداخت می کنید.

  • شور زندگی در اتوبوس

اگر ناچارید تنها سفر کنید ولی نگران این هستید که در طول مسیر تا رسیدن به مقصد احساس تنهایی کنید، اتوبوس بهترین انتخاب برای شماست. سفر با اتوبوس شما را یاد اردوهای دوران شیرین مدرسه خواهد انداخت.

  • اتوبوس، وسیله نقلیه ای که همراه در دسترس شماست

تعداد اتوبوس ها و مسیرهای زمینی آنقدر زیاد است که در هر زمان که تصمیم به سفر گرفتید، بلیط اتوبوس موردنظرتان را تهیه کرده و به آسانی به مقصد برسید.

  • سرعت قابل قبول

در اینکه سفر با هواپیما بسیار سریع است، شکی نیست ولی با در نظر گرفتن هزینه زیاد آن و احتمال بالای تاخیر در پرواز ها، میتوان به سفر با اتوبوس نیز فکر کرد.

  • اتوبوس حافظ محیط زیست

اگر دوست دار محیط زیست هستید قطعا می دانید که مقدار گاز دی اکسید کربن و گاز های مضری که در هر پرواز وارد جو کره زمین می شود بسیار زیاد و جبران ناپذیر است. از طرف دیگر شاید سفر با وسیله نقلیه شخصی برایتان راحت تر باشد ولی تصور کنید هر فرد به تنهایی و با یک خودرو وارد جاده ها شود، جدای از ترافیک سنگینی که به وجود خواهد آمد آسیبی غیر قابل انکار به محیط زیست وارد می کند. پس برای سلامت خود و فرزندانمان بهتر است که کمی به فکر زمین، این کره ی مظلوم باشیم.

  • امنیت بالا

شرکت های مسافربری همراه در انتخاب رانندگان وسواس خاصی دارند و سعی می کنند تا با انتخاب رانندگان با تجربه و کارآزموده سفری راحت و ایمن را برای مسافران رغم بزنند.

بلیط اتوبوس - بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس (3)

سفر با اتوبوس

انواع اتوبوس های موجود در ناوگان حمل و نقل بین شهری

اتوبوس های وی آی پی(VIP)

اتوبوس های VIP، اتوبوس های ویژه و راحتی هستند که برای سفرهای طولانی و بلند مدت پیشنهاد می شوند. با تهیه بلیط اتوبوس VIP درطول سفر از امکانات بیشتری نسبت به اتوبوس های عادی برخوردار خواهید شد که از جمله این امکانات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود صندلی های تک نفره در یک سمت اتوبوس
  • فاصله بیشتر صندلی ها با یکدیگر
  • امکان تماشای فیلم در طول سفر
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب
  • پذیرایی با بسته های تذیه
  • صندلی های با کیفیت و تختخواب شو برای افزایش راحتی مسافران

اتوبوس های MAN

این اتوبوس ها ساخت کشور آلمان و دارای رتبه دوم در بین اتوبوس های از نظر راحتی مسافران است ولی اگر از رانندگان بپرسیم، این اتوبوس ها را بهترین می دانند. اتوبوس های "مان" دارای بدنه قوی می باشد ولی ساده بودن قسمت مسافران باعث شده تا در رده دوم قرار بگیرد.

اتوبوس های اسکانیا

در صورتی که اهل سفر با اتوبوس باشید حتما با این اتوبوس ها آشنایی دارید. اتوبوس های اسکانیا که در دو مدل کلاسیک، مارال و درسا در جاده های ایران مشغول جابه جایی مسافر هستند، دارای سرعت و شتاب گیری بهتر نسبت به سایر اتوبوس ها می باشند. عایق بودن اتاق های این اتوبوس از دیگر امکانات آن است که باعث ورود سر و صدای کمتر به داخل اتوبوس می گردد.

اتوبوس های ولوو

یکی از رقبای اصلی اتوبوس های اسکانیا، اتوبوس های ولوو هستند که در مقایسه با سایر اتوبوس ها دارای بدنه محکم و امنیت بیشتر می باشند و نفوذ صدا به درون اتاق آنها نیز زیاد نیست. ولوو تا امروز 7 اتوبوس بین شهری و توریستی را وارد ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران کرده است.

حقوق مسافران در هنگام خرید بلیط و سفر با اتوبوس

شرکت های مسافربری در قبال هزینه ای که دریافت می کنند. موظف به رعایت حقوق مسافران هستند. مسافران باید همواره به خاطر داشته باشند که برگه بلیطشان مانند قراردادی بین آنها و شرکت های مسافربری بوده و به همین دلیل تهیه بلیط برای هر سفر با اتوبوس اکیدا توصیه می شود. با تهیه بلیط اتوبوس شما مسافر عزیز از حقوقی برخوردار می شوید که مهمترینشان را با شما در میان خواهیم گذاشت:

  • استفاده از رانندگان مجرب

از جمله وظایف شرکت های مسافربری این است که باید از رانندگان و پرسنل با تجربه و حرفه ای استفاده کنند و در استخدام کارکنانشان نهایت دقت را بکار ببرند. همچنین بعد از انتخاب و استخدام کارکنان می بایست همواره روی روند کاری آنها نظارت داشته باشند.

  • استرداد بلیط

در صورت انصراف یا جا ماندن از سفر، 50 درصد هزینه بلیط به مسافر تعلق می‌گیرد و برای استرداد بلیط ارائه کارت شناسایی مسافر الزامی می‌باشد.

  • تعهد در هنگام نقص فنی اتوبوس

شاید شنیده باشید که اتوبوسی در حین سفر از شهری به شهر دیگر دچار نقص فنی شده و قادر به ادامه سفر نباشد، در این مواقع شرکت مربوطه موظف به رساندن اتوبوس دیگر، در اسرع وقت به مسافران می باشد. ضمن اینکه رانندگان به هیچ عنوان این اجازه را ندارند که بدون خواست مسافر، او را قبل از رسیدن به مقصد از اتوبوس پیاده کنند.

  • رعایت اصول ایمنی، اخلاقی و بهداشتی
    • رانندگان در صورت رانندگی با سرعت غیر مجاز یا رعایت نکردن اصول اخلاقی و بهداشتی و شئونات اسلامی مورد بازخواست قرار می گیرند. همچنین رانندگان موظفند در سفرهای طولانی برای صرف غذا و انجام فریضه نماز در مکان های مخصوص توقف نمایند.

وجود کمک راننده در سفر

  • در سفرهایی که بیش از 8 ساعت طول می کشد حتما باید یک کمک راننده در اتوبوس حضور داشته باشد تا در زمانی که راننده اصلی خسته و یا دچار مشکل شد، سفر را ادامه دهد و به این ترتیب ایمنی مسافران نیز برقرار می شود.
  • محدودیت حمل بار توسط مسافران

مسافران می توانند در سفر با اتوبوس تا 20 کیلوگرم بار در سفرهای داخلی و 40 کیلوگرم در سفرهای خارجی همراه خود داشته باشند. البته برخی از شرکت های مسافربری ممکن است در ازای دریافت مبلغی علاوه بر هزینه بلیط اتوبوس، اجازه حمل باز بیشتر را بدهند. مسافران گرامی می توانند در صورت مواجهه با هر تخلف از سمت رانندگان، مورد را به اطلاع شرکت مسافربری رسانده و پیگیری نمایند.

میزان بار مجاز در سفر با اتوبوس چقدر است؟

مطابق قوانین سازمان راهداری، میزان بار مجاز برای هر مسافر در سفرهای داخلی 20 کیلوگرم و در سفرهای خارجی 40 کیلوگرم است. البته بعضی از شرکت های مسافربری با دریافت هزینه اضافی، امکان حمل بار بیشتر را میدهند.

آیا امکان حمل حیوانات خانگی مانند سگ و گربه..در داخل اتوبوس وجود دارد؟

باتوجه به سیاست های هر یک از شرکت های مسافربری متفاوت است. برای اطمینان میتوانید با تیم پشتیبانی شرکت مسافربری که بلیط خود را از آنجا تهیه کرده اید، تماس بگیرید.

شرایط استرداد و کنسلی بلیط اتوبوس چگونه است؟

بلیط هایی که بیش از یک ساعت به زمان حرکت سرویس آنها باقیمانده است شامل ۱۰ درصد هزینه کنسلی می باشند. بلیط هایی که کمتر از یک ساعت به زمان حرکت سرویس آنها باقیمانده و یا زمان حرکت آنها سپری شده است شامل ۵۰ درصد هزینه کنسلی می باشند.

آیا برای کودکان هم باید بلیط اتوبوس تهیه کنیم؟

بله، برای هر شخصی که بر روی صندلی می نشیند باید بلیط مجزا تهیه شود.

بلیط اتوبوس - بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Clemencia Bogisich Ret

Last Updated:

Views: 5688

Rating: 5 / 5 (80 voted)

Reviews: 95% of readers found this page helpful

Author information

Name: Clemencia Bogisich Ret

Birthday: 2001-07-17

Address: Suite 794 53887 Geri Spring, West Cristentown, KY 54855

Phone: +5934435460663

Job: Central Hospitality Director

Hobby: Yoga, Electronics, Rafting, Lockpicking, Inline skating, Puzzles, scrapbook

Introduction: My name is Clemencia Bogisich Ret, I am a super, outstanding, graceful, friendly, vast, comfortable, agreeable person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.